Ung i EU - Bruxelles

Aldersgrænse
Fra 15 år til 18 år.
Antal ledige pladser
Holdet er lukket for tilmelding

Er du nysgerrig på udfordringerne i Europa, og vil du gerne vide mere om EU?

I efterårsferien (uge 42) har du muligheden for at komme med på en fed tur til Bruxelles med andre unge nordjyder for at opleve EU indefra. Du kommer også til at opleve Bruxelles som turistby og området omkring.

Du kommer til at møde Kira Peter-Hansen fra SF, der er den yngste MEP'er i Europa-Parlamentets historie.

Vi starter turen op onsdag den 9. oktober med rollespil og rundvisning i Koldkrigsbunkeren, Regan Vest.

Foreløbigt program:

Mandag d. 14/10: Eftermiddag – Afgang med bus mod Bruxelles.

Tirsdag d. 15/10: Ankomst Bruxelles – Om eftermiddagen check-in på Meiniger Bruxelles Hotel Gare du Midi - Øvrigt indhold for tirsdagen fastlægges senere – evt. besøg i parlamentet/MEP eller sightseeing.

Onsdag d. 16/10: Kl. 13.30-15: Besøg på udstillingen i Parlamentarium & Kl. 15.15: Booket rollespil i Parlamentarium.

Torsdag d. 17/10: Om morgenen check-out fra hotel - Øvrigt indhold for torsdagen fastlægges senere – evt. besøg i parlamentet/MEP eller sightseeing.

Torsdag aften – Afgang med bus mod Danmark.

Fredag d. 18/10: Hjemkomst til Danmark

NB: Du skal være fyldt 15 år (inden vi tager afsted)

Her kan du se samt printe plakaten til Ung i EU - Bruxelles: EU-TUR Bruxelles 2024_Plakat

Lektioner